Ahlan Wa Sahlan ke blog kami,Blog ini lebih sesuai menggunakan aplikasi Internet Explorer berbanding Mozilla Firefox

Promote blog mujahidah di page anda

copy & paste code ini: BannerFans.com

INFO YANG BOLEH DIKONGSI BERSAMA

Tuesday, May 5, 2009

.· Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minimal 5kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menetesdan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo'a.
· Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah 'olahraga'. Cukup denganmemperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Laluberkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do'a.
· Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya dibibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', "AllahumaKamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii" (Ya Allah sebagaimana engkautelah memperindah kejadianku, maka perindah pula ahlaqku). (HR Ahmad).-DOA TENGOK CERMIN
· Untuk punya bibir cantik , bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidakberbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atautakabur.
· Agar tubuh langsing , mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud ASi.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran,buah-buahan, dan air putih.
· Untuk mengembangkan diri , sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikiankita akan banyak dikenal dan disayangi.

0 kata-kata hikmah:

WaDah HiBuRan TeRkini..^_^

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP